- Załoga LOTOS Rally Team broni prowadzenia w Rajdowych Mistrzostwach Europy;
- Rajd Irlandii: pierwsze asfaltowe wyzwanie Kajetanowicza i Barana w sezonie;
- Mocna obsada 3. rundy FIA ERC – 53 załogi z 16 krajów, w tym aż 18 w samochodach najwyższej klasy (S2000 i R5);
- Kajetanowicz
– świeżo upieczony zdobywca tytułu FIA ERC Ice Master 2015 rozpocznie
walkę o punkty do asfaltowej klasyfikacji mistrzostw;
- 18 odcinków specjalnych - 215 km ścigania po najszybszych asfaltowych trasach Mistrzostw Europy.
Kierowca
LOTOS Rally Team i lider klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy po
raz pierwszy w karierze stanie na starcie trzeciej rundy FIA ERC –
Circuit of Ireland Rally – jednego z najstarszych rajdów samochodowych
świata. Pierwsza z 72 dotychczas rozegranych edycji tych zawodów odbyła
się w 1931 r. Irlandzka impreza przez wiele lat była najdłuższym rajdem
asfaltowym na świecie – jej trasa o długości ponad 1000 mil prowadziła
dookoła całej wyspy. Tegoroczną odsłonę zmagań zaplanowano na 2-4
kwietnia, a trasę wytyczono na niesamowicie wymagających, ale i
malowniczych asfaltowych drogach na południe od Belfastu – stolicy
Irlandii Północnej i bazy rajdu. Walka o ułamki sekund rozegra się na
9-ciu dwukrotnie przejeżdżanych oesach o łącznej długości 215 km. Trasę 3
z 9 prób sportowych wytyczono od nowa. Pozostałe odcinki specjalne są
identyczne, jak w ubiegłorocznej edycji zawodów.
Na
trzecią rundę Mistrzostw Europy czterokrotny rajdowy mistrz Polski
przygotował niespodziankę dla polskich i irlandzkich kibiców, ale także
dla swojej siostry. Na Wyspach Kajetanowicz będzie się ścigał w kasku,
którego malowanie przygotowano specjalnie na tę imprezę. Oprócz barw
dwóch krajów - Polski i Irlandii na kasku lidera Mistrzostw Europy
znalazły się także symbole obu narodów – orzeł oraz Leprechaun, czyli
skrzat, który według mitologii irlandzkiej zamieszkuje tę zieloną wyspę.
Z kolei na tylnej części kasku namalowany został portret siostry
Kajetana, która od kilku lat mieszka właśnie w Irlandii.
W
rozegranych na śniegu i lodzie dwóch pierwszych rundach tegorocznych
Mistrzostw Europy Kajetan Kajetanowicz nie tylko potwierdził swoją
znakomitą formę w zimowych warunkach, zdobywając tytuł FIA ERC Ice
Master, lecz także objął i utrzymał prowadzenie w punktacji mistrzostw. W
brytyjskiej imprezie kierowcy rozpoczną rywalizację o tytuł FIA ERC
Asphalt Master, czyli Asfaltowego Mistrza Europy. Nie licząc wygranego
Rajdu Barbórka, Rajd Irlandii będzie pierwszym od prawie pół roku
startem załogi LOTOS Rally Team na asfalcie. A rywalizacja zapowiada się
na niezwykle zaciętą, ponieważ 73. edycja Rajdu Irlandii przyciągnęła
wyjątkowo mocną obsadę – aż 53 załogi. Kajetanowicz i Baran zmierzą się
nie tylko z czołówką Rajdowych Mistrzostw Europy, a także szybkimi
kierowcami z Wielkiej Brytanii i Irlandii. W sumie na starcie zobaczymy
aż 18 załóg w najmocniejszych samochodach S2000 i R5.
W
ramach przygotowań do debiutu w Rajdzie Irlandii LOTOS Rally Team odbył
w okolicach Ustronia pierwszy z dwóch dni testów, podczas których
pracowano nad przygotowaniem Forda Fiesty R5 do charakterystyki
brytyjskich odcinków specjalnych. Drugi dzień testów zaplanowano już na
miejscu – na drogach irlandzkiego hrabstwa Kilkenny, by tam potwierdzić
efekty pracy wykonanej w Polsce.
Kajetan Kajetanowicz: -Jeszcze
przed wylotem, podczas testów w kraju, wszyscy w LOTOS Rally Team
koncentrowaliśmy się na tym, by optymalnie przygotować siebie i naszą
Fiestę do rywalizacji w Rajdzie Irlandii. Od ostatniej asfaltowej rundy
Mistrzostw Europy, czyli Rajdu Korsyki, minęło niemal pół roku, więc
stęskniłem się już za jazdą na asfalcie. Wiem, że w Irlandii musimy być
mocno skupieni i wyjątkowo przygotowani, bo czeka nas walka na bardzo
skomplikowanych oesach wokół Belfastu. Podobno to jeden z
najpiękniejszych i najbardziej wymagających asfaltowych rajdów, jakie
kierowca może sobie wymarzyć. Odcinki są wąskie, niesłychanie szybkie,
podbijające i wręcz najeżone hopami, więc sporo czasu spędzimy w
powietrzu ;-). To właśnie te skoki sprawiają, że rajdowa rzeczywistość
załogi nabiera zupełnie innego wymiaru. Ta impreza jest dużym wyzwaniem
także dla Fiesty R5, którą startujemy. Na długich prostych liczy się
moc, jaką dysponują poszczególne samochody, a na tych potwornie
wybijających trasach zawieszenie będzie poddane bardzo wymagającej
próbie. Postaramy się wycisnąć wszystko z naszego auta i wykorzystać
nasze mocne strony, by zbudować pewność na nowych dla nas odcinkach.
Będziemy walczyć, bo kocham rajdy, a dodatkowo dopinguje mnie fakt, że w
na Wyspach mieszkają moi bliscy i wielu Polaków.
Rajd Irlandii w liczbach:
73. edycja tej imprezy
3. runda Rajdowych Mistrzostw Europy 2015
18 odcinków specjalnych
215,22 km – łączna długość oesów
2 – numer startowy załogi LOTOS Rally Team
26,02 km mierzy najdłuższy odcinek specjalny – McGaffins Corner
1. start Kajetanowicza i Barana w tej imprezie
53 załogi, w tym 3 z Polski zgłosiły się do 3. rundy FIA ERC
W 1931 r. odbyła się pierwsza edycja Rajdu Irlandii
Klasyfikacja FIA ERC przed Rajdem Irlandii:
1. Kajetan Kajetanowicz (POL) 45
2. Craig Breen (IRL) 40
3. Robert Consani (FRA) 40
4. Aleksiej Łukjaniuk (BLR) 32
5. Sim Plangi (EST) 28
6. Dominikas Butvilas (LTU) 23
7. Jaromir Tarabus (CZE) 22
8. Martins Svilis (LVA) 15
9. Martin Fischeriehner (AUT) 14
10. Emil Bergkvist (SWE) 12
Starty
Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner
LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving
Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i
zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl,
a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i
www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
aktualności