- Ponad minuta przewagi – Kajetanowicz i Baran zdecydowanymi liderami Rajdu Cypru;
- Załoga LOTOS Rally Team wygrywa 3 z 4 odcinków pierwszej pętli i śrubuje liczbę oesowych zwycięstw w sezonie do 31;
- Polacy
szybsi także od Nassera Al-Attiyaha - lidera klasyfikacji Mistrzostw
Bliskiego Wschodu i dwukrotnego triumfatora Rajdu Dakar;
- Rewelacyjna skuteczność Kajetana i Jarka – Polacy wszystkie dzisiejsze odcinki ukończyli na podium;
- Ekstremalne warunki rywalizacji na Cyprze – wszechobecny kurz mocno ogranicza widoczność na trasach odcinków specjalnych.
Kajetan
Kajetanowicz i Jarek Baran – liderzy klasyfikacji generalnej Rajdowych
Mistrzostw Europy, po wczorajszym zwycięstwie na odcinku
kwalifikacyjnym, rozpoczęli dzisiejszą rywalizację w 44. Rajdzie Cypru
od mocnego uderzenia. Wszystkie cztery sobotnie odcinki specjalne Polacy
ukończyli w pierwszej trójce, a na 3 z nich byli najszybsi. Tym samym
Kajetanowicz i Baran odnieśli swoje 29., 30. i 31. oesowe zwycięstwa w
tym sezonie Mistrzostw Europy. Imponująca skuteczność i rewelacyjne
tempo pozwoliło załodze LOTOS Rally Team wywalczyć pewne prowadzenie w
zawodach. Po przejechaniu niemal 60 kilometrów w pyle, kurzu i upale, po
krętych, kamienistych trasach wyspy Afrodyty Kajto i Jarek wypracowali
sobie ponad minutę przewagi nad drugą w klasyfikacji FIA ERC załogą
Magalhaes/Magalhaes.
Oprócz
tego Kajetanowicz i Baran po pierwszych czterech odcinkach specjalnych
są szybsi niż wielokrotny mistrz Bliskiego Wschodu, lider klasyfikacji
tego cyklu i dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar – Nasser Al-Attiyah. Dziś
do przejechania pozostały jeszcze cztery odcinki specjalne. Po raz drugi
zawodnicy zmierzą się z próbami Lythrodontas (22 km), Lagia (10,34 km)
oraz Klavdia (11,42 km), by następnie zakończyć dzisiejsze zmagania na
trasie widowiskowego superoesu (6,18 km) na ulicach stolicy Cypru –
Nikozji.
Kajetan Kajetanowicz: -
To był dla nas niezwykle udany początek rajdu, choć bardzo emocjonujący
zarazem. Na pierwszym odcinku mieliśmy zdecydowanie mniej
przyczepności, niż się spodziewałem. Było niebywale ślisko, ale to nam
nie przeszkadzało w przeciwieństwie do kurzu, który był dosłownie
wszędzie. Gęsty pył wzniecony przez załogi jadące przed nami ciągle
wisiał w powietrzu. Praktycznie nic przez to nie widzieliśmy i trudno
było ocenić czy jeszcze jesteśmy na drodze czy już poza nią. Wyobraźcie
sobie, że to było jak jazda z zamkniętymi oczami po wąskiej drodze przy
ogromnej prędkości. Niesamowite! Na trasie jest też mnóstwo ostrych
kamieni i to nie tylko na szutrowych partiach. Cisnąłem bardzo mocno,
zdarzyły się co prawda drobne błędy, ale cieszę się, że nie było ich
zbyt wiele. Przy tak mocnej stawce, podczas tak zaciętej rywalizacji
niewielkie pomyłki zdarzają się chyba każdemu. Najważniejsze jednak, że
po czterech pierwszych oesach mamy się z czego cieszyć. Nie tylko
prowadzimy w klasyfikacji Mistrzostw Europy. Jesteśmy także szybsi od
doświadczonych na tych trasach uczestników Mistrzostw Bliskiego Wschodu,
dlatego będziemy się starali utrzymać naszą koncentrację, bo to dopiero
początek rywalizacji. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak nasz
samochód spisuje się w tych ekstremalnych warunkach, więc chcę nadal
trzymać prawą nogę wyprostowaną i mocno naciskać na gaz, pamiętając że
najważniejsze są dla nas punkty do Mistrzostw Europy.
Klasyfikacja FIA ERC w Rajdzie Cypru po OS4:
1. Kajetanowicz (Polska) 40:13,1 s.
2. Bruno Magalhaes (Portugalia) + 1:19,1 s.
3. Jaromir Tarabus (Czechy) + 1:48,3 s.
4. Robert Consani (Francja) + 1:58,6 s.
5. Christos Demosthenous (Cypr) + 2:14,2 s.
6. David Botka (Węgry) + 2:21,3 s.
7. Antonin Tlustak (Czechy) + 2:31,2 s.
8. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) + 2:48,9 s.
Starty
Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner
LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving
Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i
zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl,
a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i
www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
aktualności